.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جذب معلمان شرکتی ، فاجعه ای برای نظام آموزشی

رئيس شوراي آموزش و پرورش آمل جذب نيروهاي شركتي و معلمان خريد خدمت آموزشي توسط بخش خصوصي را يك فاجعه بزرگ در آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت كشور دانست.

علي اكبريان با اشاره به موضوع جذب نيروهاي شركتي در سيستم آموزشي كشور گفت: واژه خريد خدمات آموزشي واژه‌اي نو است كه در دو سال اخير به سيستم آموزشي كشور و تامين نيروي انساني تحميل شده است.

وي به مشكل موجود آموزش و پرورش و تامين معلمان به ويژه در مقطع ابتدايي اشاره و تصريح كرد: اين امر يك چالش بزرگ و نتيجه عدم دورانديشي و پيش‌بيني تامين نيرو در موعد مقرر در وزارت آموزش و پرورش است.

فرماندار آمل عدم امنيت شغلي و آينده‌اي مبهم نيروهاي جذب شده را مهم‌ترين دغدغه آنها در اين مجموعه عنوان و اضافه كرد: اين امر علاوه بر آنكه تاثير منفي زيادي در كاهش كارآمدي اين افراد دارد، از سويي اين نوع قراردادها مانع از برقراري ارتباط صحيح و منطقي و تعامل سازنده بين دانش‌آموزان و اوليا آنها با معلمان خواهد شد.

وي معتقد است: پرداخت حق‌الزحمه اين دسته از معلمان از سوي شركت‌هاي طرف قرارداد نوعي قيوميت بخش خصوصي و شركت‌ها به نظام آموزشي كشور ايجاد مي‌كند.

اكبريان كه رئيس شوراي آموزش و پرورش آمل نيز است، احياي دوباره مراكز تربيت معلم و انتخاب نيروها بر اساس معيارها، همراه با برگزاري آزمون و همچنين جذب نيرو توام با تحقيق و گزينش را از راهكارهاي مهم در راستاي برون رفت از چالش‌هاي موجود در نظام آموزشي كشور دانست.

وي با بيان اينكه در دين اسلام مقام و جايگاه معلمان ويژه و متعالي شمرده مي‌شود، خاطرنشان كرد: مقام و منزلت معلم در آموزه‌هاي ديني و در پيشينه فرهنگي ما به حدي است كه با مقام مقدس انبيا الهي قياس مي‌شود.

وي يادآور شد: تا جايي اين مقام والا است كه اميرالمومنين علي (ع) خود را بنده كسي مي‌داند كه حتي كلمه‌اي به آن بزرگوار بياموزد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک فرهنگی 2 دي 1388
باتوجه به فقدان نیروی جوان وپربازده دراموزش وپرورش خستگی وبالابودن میانگین سن معلمان وکارکنان دراین اداره وباوجودجوانان جویای کارکه پرورش یافته واموزش دیده ی دست خودمان وسرمایه های به بار نشسته ی کشورمان هستند چه اشکالی دارددعای خیرانان وخانواده های انها بدرقه ی راه ماوکشورمان باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.